top of page
De boodschap in beeld

 

Aan het begin is er vaak niet meer dan een thema, een titel of een boodschap. Samen met de opdrachtgever, en een fotograaf of illustrator ga ik op zoek naar een sterk beeld dat iets losmaakt. Moet het verwonderen, verbazen, of een vraag oproepen? Het beeld mag je best even op het verkeerde been zetten. Zolang het maar linkt aan de inhoud, en de lezers aanspreekt.

Een goede cover krijgt aandacht

 

De buitenkant heeft een duidelijke taak: aandacht vragen. Of het nu de cover van een jaarboek, tijdschrift, brochure, of website is. Maar een goede cover is niet vanzelfsprekend: het begint met een sterk concept. Daar zoek ik beelden bij, soms met humor, een knipoog, of recht voor z’n raap. Maar altijd in het verlengde van de inhoud. Het eindresultaat maakt nieuwsgierig en nodigt uit tot lezen.

Beeldmakers zijn beeldbepalend

 

Fotografie speelt een belangrijke rol, in een blad, maar zeker ook op de cover. Het beeld moet authentiek zijn, het vertelt tenslotte iets over de afzender en zijn intenties. Ik werk dan ook met goede fotografen, samen bedenken we iets nieuws. We gebruiken geen stockbeelden die al te vaak gebruikt zijn. Een fotograaf met wie ik veel samenwerk is Harry Meijer. Met hem erbij lukt het altijd.

 

Ook een cover nodig die aandacht krijgt?

 

Neem gerust contact op >>

bottom of page